Ömer Nasuhi ÖZTÜRK Marka Bir Kimliktir

“MARKA BİR KİMLİKTİR”


Marka nedir diye sorulduğunda hemen herkesin bir  veya bir kaç yorumu vardır. Ancak profesyonel ve ticari açıdan markanın çok daha derin bir açılımı var. Markayı ve önemini daha detaylı ve doğru anlayabilmek adına bu soruyu bu işin uzmanın sorduk: Marka Nedir?

Arma 360’ın CEO’su Ömer Nasuhi ÖZTÜRK, bir marka uzmanı olarak sektördeki 20 yıllık deneyimi ile bize markayı anlattı.

“Marka, elbette ki bir çoğumuzun aklına ilk gelen şekliyle isim, logo, simge, görsel, tasarım, sözcük gibi unsurların bir araya gelmesiyle oluşmuş, tabir yerindeyse, “firmanın temsilcisidir” Bu açıdan marka bizi, firmamızı, tanımlayan ilk şeydir. Yani firmamızın adı- soyadıdır, varlığını sürdürdüğü coğrafyadır,  yaptığımız işin özet tanımıdır. Marka bir kimliktir. “
 
Markanın, genel algıdan çok daha önemli olduğundan bahseden ÖZTÜRK markanın aynı zamanda güçlü bir imaj çalışması olduğunun da altını çiziyor:

“Marka çok güçlü bir imajdır. Firma hitap ettiği kesim ile kaşı karşıya geldiğinde verdiği ilk izlenim bu imaja bağlıdır. Firmanın veya ürünün güvenilir ve güçlü olarak algılanması da bu izlenim ile doğru orantılıdır.
 
Tüm bu sebepler değerlendirildiğinde bir marka yaratırken tüketicinin beklentisini ve isteğini çok iyi analiz etmek gerekir. Zira bu talep, bizi en doğru sonuca götüren bir kılavuz görevi görecektir.  Yani ortaya çıkacak olan sonuç tüketiciyi her açıdan tatmin etmelidir. Bu tatmin, fiziki olabileceği gibi ruhsal bir ihtiyacı karşılamak şeklinde de olabilir. “
 

Ömer Nasuhi ÖZTÜRK, markanın hazırlık aşamasında tüketici ile etkileşimin ve iletişimin, takip edilecek olan yolun ilk adımı olduğuna da dikkat çekiyor:

“Pazar araştırmaları, tüketici ile sıcak temas; kısacası doğru ve yakın iletişim müşteri beklentisini çözmemize en fazla yardım eden unsurdur.  Aynı etkileşim ilerleyen zamanlarda markanın  amacına hizmet edip etmediğini analiz etmek için de en doğru yollardan biri olacaktır.
 
Akabinde, araştırmalar neticesinde elde edilen sonuçlar  psikolojik açıdan da değerlendirilmelidir. Bu doğrultuda tüketici ile empati kurabilmek çok önemlidir.  Bu sayede tesis edilecek güven, müşteride, her hangi bir ürünün ona pazarlanmaya çalışıldığı değil tam da ihtiyacı olan şeyin sunulduğu yönünde bir algı oluşturacaktır.”

Marka yaratmanın daha çok psikolojik bir çalışma olduğunu ve bu sebeple de zorlu bir süreçten geçildiğini anlatan ÖZTÜRK “bu süreç doğru paylaşılırsa, iletişim tamamlanmış olur” diyor.

“Her markanın kendine has bir hikayesi vardır. İlla ki vardır. Ve siz bu hikayeyi en doğru şekilde tüketiciye anlatabilirseniz, dünyanın en değerli duygularından birini paylaşmış ve hissettirmiş olursunuz: Samimiyet. Bu sayede de müşterileriniz kendilerini sizinle aynı tarafta görür ve hisseder. Bu da içinde bulunulan zamanda güçlü ve güvenilir, gelecek için ise kalıcı  bir marka demektir.”
 
 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Erzurum Haber - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Erzurum Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Erzurum Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Erzurum Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Erzurum Haber değil haberi geçen ajanstır.



Anket Ayasofya ibadete açılsın mı?