Işgın Otunun Şifasını Buldular! Türkiye finaline katılacaklar!

Erzurum'un meşhur otu ışgın her derde deva... Işkın (Rheum ribes L.) bitkisinin yeni şifalı yönleri keşfedildi. Işgın otunun faydaları nelerdir?

Haber albümü için resme tıklayın

Erzurumlu Lise Öğrencilerinin Işgın Bitkisinin Akciğerleri Koruyucu Rollerinin Keşfi Konulu Projesi Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu tarafından birinci seçildi...

Proje yarışmasına katılan Prof. Dr. Necmeddin Erbakan Fen Lisesi öğrencileri tarafından hazırlanan ve “Işgın otunun deneysel akciğer hasarına karşı akciğer hücrelerini koruyucu potansiyellerinin keşfini” içeren projeleri bölge birincisi olarak Türkiye finallerine katılmaya hak kazandı.

Prof. Dr. Necmeddin Erbakan Fen Lisesi öğrencileri Muhammet Haktan Kalaoğlu ve Ömer Faruk Korkmaz tarafından hazırlanan ve Biyoloji Öğretmenleri Özlem Türkez’in danışmanlığını yürüttüğü öneri sergiye katılanlar tarafından oldukça beğenilerek yoğun ilgi topladı.

Proje kapsamında Erzurum ve çevresi gibi yüksek yerlerde yaygın olarak yetişen ve yaygın olarak tüketilen Işkın (Rheum ribes L.) bitkisinin yeni şifalı yönleri keşfedildi. Birinciliği hak eden proje kapsamında ışgın sulu ekstrelerinin insan akciğer hücre hatlarında hücre ve DNA koruyucu potansiyeli ile bu koruyucu özelliklere ait moleküler genetik temeller ilk kez aydınlatılmış oldu.

Liseli gençlerin ve danışman öğretmenlerinin bilimsel başarı ve çabaları sonucunda yörenin Işgın otunun belirli konsantrasyonlarda ve uygun miktarlarda tüketildiğinde akciğerlerimizin güçlendirilmesine yönelik sağlıklı beslenmenin önemli bir bileşeni olabileceği öneriliyor.

Işgının Mucizevi Faydaları

Kolesterolü düşürüyor ve kalp rahatsızlıklarına iyi geliyor.

Kırışıklıkları gideriyor ve cildi yeniliyor. Aynı zamanda anti ageing özelliği de bulunuyor.

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve özellikle kış aylarında hastalıklardan koruyor.

Mideyi rahatlatıyor ve sindirimi kolaylaştırıyor.

Şeker ve tansiyon hastalarının kullanması gereken ışgının bir de afrodizyak özelliği mevcut.

Kabıza, astıma, nefes darlığına, soğuk algınlığına, ishale, hemoroide ve ülsere de iyi geldiği biliniyor.

Grip, ateşli hastalıklar, böbrek rahatsızlığı, yorgunluk, uykusuzluk, stres gibi birbirinden çok farkı rahatsızlıklara da iyi geliyor.

Özellikle lösemi ve kanser ile mücadelede kullanılan ışgın, hücrelerin yenilenmesinde ve gelişmesinde büyük rol oynuyor.İçeriğinde kimyasal maddeler barındırdığı için bir tür ilaç olarak kabul ediliyor ve ciddi hastalıkların tedavisinde kullanılıyor.

Özellikle kan şekerini düzene sokan ışgın, iştah açıyor ve kendinizi dinç hissetmenizi sağlıyor.

Hamilelik esnasında ışgın kabuklarının iç kısmını lekelenen bölgenize sürebilirsiniz.

C vitamini yönünden zengin olan ışgın, A, B1, B2, E ve K vitaminlerini de bol miktarda içeriyor.

17 Mar 2022 - 13:11 Erzurum- Teknoloji

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Erzurum Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Erzurum Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Erzurum Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Erzurum Haber değil haberi geçen ajanstır.

Anket EYT ve genel af çıkar mı?