Oksijenden sonra en önemli ikinci ihtiyaç! Günlük ne kadar su tüketmeliyiz?

Günlük ne kadar su tüketmeliyiz?Yeterli Su içmenin vücuda faydaları nelerdir? Bol bol su içmek ne işe yarar?Su sağlık için ciddi anlamda hayati önem taşıyor. Su içerdiği sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfat gibi vücut için önemli olan mineraller içeriyor. Su, insan hayatı için oksijenden sonra en önemli ikinci ihtiyaç olarak gösteriliyor. Çünkü kanın %83’ü, kemiklerin %22’si, beynin ve kasların %75’i sudan oluşuyor.

+4
Haber albümü için resme tıklayın

Yeterli Su içmenin vücuda faydaları nelerdir? Bol bol su içmek ne işe yarar?Su içmenin faydaları zararları nelerdir?

  • Ağız kokusunu önler.
  • Kan hacmini artırır, hücreler için gerekli oksijen ve besini hızlı bir şekilde taşır ve kalbin daha sağlıklı olmasını sağlar.
  • Kırık, kepek, dökülme gibi saç problemlerine engel olur.
  • Kabızlık ve bağırsak tembelliği gibi sindirim problemlerinin giderilmesini sağlar.
  • Egzersiz yaparken gerçekleşen kasılma ve krampları önlemede yardımcı olur.
  • Susuz kalmaya bağlı olarak gelişen unutkanlık, dikkat dağınıklığı gibi beyin fonksiyonlarını düzenler.
  • Su stresle savaşmada öncüdür.
  • Emziren anneler için süt yapıcı en önemli kaynaktır.
  • Reflüye iyi gelir.
  • Grip gibi bulaşıcı hastalıklarla savaşırken, vücut direncine katkıda bulunur.
  • Cilt sağlığının korunmasında önemli etkileri vardır. Yeterli miktarda su içen kişilerin cildi nemlenir, parlar, sağlıklı ve genç bir görünüme kavuşur.
  • Vücut ısısını dengeler.
  • Vücuttan ödemin atılmasını sağlar.
  • Yeterli miktarda su içen kişilerde metabolizmayı çalıştırır ve hızlandırır.
  • Su içmek, böbrek rahatsızlıklarından korur

Susuz kalmak ciddi hastalıklara davetiye çıkarıyor

Dünyanın %70’i sudur ve yeryüzündeki su kaynaklarının yaklaşık%0.3′ü kullanılabilir ve içilebilir özelliktedir. Suyun pH değerinin 7,5 – 8,5 arası yani alkali olması idealdir. İçilen suların etiketleri okunmalı, pH değerinin bu aralıklarda olduğu sular tercih edilmelidir.

Sıcak havalarda ve egzersiz sırasında daha fazla su tüketilmelidir. Eğer yeteri kadar su tüketilemezse susuzluk ortaya çıkar. Susuzluğun hafif belirtileri; baş ağrısı, yorgunluk ve kabızlıktır. Uzun süren durumlarda ciddi hastalıklara da neden olabilir.

Suyun yerini hiçbir şey dolduramıyor!

Su tüketimi tek başına olduğu gibi süt, çay, meyve suyu gibi alkol dışındaki tüm içecekler ve besinlerden de sağlanır fakat bu içeceklerin suyun yerine geçmeyeceği unutulmamalıdır. Vücut susuz oluncaya kadar susama hissi ortaya çıkmaz. Dolayısıyla susamadan önce su içmek çok önemlidir. Çocuklar ve yaşlılar susama hissini yetişkinlere göre daha az hissettikleri için, su içmeleri hatırlatılmalıdır.

Sağlıklı kişilerde su ihtiyacı; yaşa, iklim koşullarına, tükettiği besinlere, yaptığı fiziksel aktiviteye göre değişir.

Günlük ne kadar su tüketmeliyiz?

Yetişkinler için ortalama günde 2-3 lt.

4-8 yaş çocuklar için 1-1,5 lt.

9-13 yaş çocuklar için 1,5-2 lt.

14-18 yaş gençler için 2-2,5 lt

Suyun devamlığının sağlanması için bilinçli tüketilmelidir

Su kaynaklarının devamlılığı ve temiz bir gelecek için herkesin doğal imkanları kullanırken dikkatli olması gerekmektedir. Su tüketirken bilinçli olunmalıdır.

Örneğin; sebze ve meyveler elde yıkamak yerine su dolu bir kapta yıkanırsa yılda ortalama 18 ton su tasarrufu sağlanabilmektedir.

Dişleri fırçalarken, yüz yıkarken suyu akar vaziyette bırakmamak günde 6 litreye kadar sudan tasarruf edilmesini sağlar.

Bir insan günde en fazla kaç litre su içmelidir?

Kokusuz ve tatsız bir kimyasal bileşik olarak bilinen insan vücudu için gerekli olan bir sıvıdır. İnsanlar günlük olarak su ihtiyacını karşılaması gerekmektedir. Günde 8-9 bardak veya 2-2,5 litre su tüketmek vücudun su ihtiyacını karşılamaya yeterli olmaktadır.

Suyu çok içersek ne olur?

Çok fazla su içmek, bütün bir öğün yemiş gibi hissetmenize ve şişkinlik yaşamanıza neden olabilir. Artı, suyu hızlı bir şekilde içerseniz, büyük olasılıkla hava yutarsınız ve bu da size şişkinlik hissi verebilir. Çok fazla su tükettiğimizde beynimizdeki hücreler şişmeye başlayabilir. Bu, kafatasındaki baskıyı artırır.

01 May 2021 - 16:06 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Erzurum Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Erzurum Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Erzurum Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Erzurum Haber değil haberi geçen ajanstır.




Anket 17 günlük tam kapanmayı olumlu buluyor musunuz?